باشگاه نمايشگاهيان ايران • مشاهده مبحث - رونق صنعت نمایشگاه‌داری با کاهش تصدی‌گری دولت


در جهاني كه مشتريان هر روزه در محاصره هزاران پيام تبليغاتي قرار مي گيرند، مخاطب بخش اعظم پيام را قبلا شنيده است و مي خواهد در تماس مستقيم با محصول جديد و جذاب باشد. آنها مي خواهند در صحنه باشند، صداها را بشنوند و شركت شما و محصولالاتش را ببينند.
گزارش رسمي شركت جرج جانسون


سلام مهمان گرامي؛

برای دسترسی به امکانات کامل باشگاه لطفا از طریق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد




iranianfair




ارسال مبحث جديد پاسخ به مبحث  [ 1 پست ] 
نويسنده پيغام
 موضوع پست: رونق صنعت نمایشگاه‌داری با کاهش تصدی‌گری دولت
 پست ارسال شده در: دوشنبه 19 تیر 1391, 9:07 am 
آفلاين
کاربر فعال
کاربر فعال
نماد کاربر
تاريخ عضويت: چهارشنبه 24 شهریور 1389, 1:24 pm
پست ها : 507
تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده:67 مرتبه
نام شرکت: sns
تلفن: 09191107304
سلام‌ نمایشگاه به بخش خصوصی
در باب اهمیت نمایشگاه‌ها همین بس که براساس بررسی‌های صورت گرفته، برگزاری نمایشگاه‌ها سالانه حداقل ۳۰۰ میلیارد دلار عاید اقتصاد جهانی می‌کند و برای ایران هم که برنامه اقتصاد بدون نفت را پیگیری می‌کند، نمایشگاه می‌تواند به‌عنوان مسیری در جهت رسیدن به این هدف به کمک اقتصاد داخلی بشتابد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری نمایشگاه های ایران به نقل از گسترش آنلاین؛ در واقع نمایشگاه راه رسیدن به بازارهای گسترده جهانی، مستلزم حرکت به سوی اقتصاد باز، شناسایی توانمندی‌ها و قابلیت‌های واحدهای تولیدی و خدماتی و نگاه مدبرانه به نیازها و خواسته‌های مشتریان گوناگون در بازارهای مختلف است.
امروزه اهمیت برگزاری نمایشگاه بر کسی پوشیده نیست و این اهمیت روزبه‌روز در حال گسترش است.
گردش ۸۲۱ میلیون دلاری صنعت نمایشگاه
کاظم اکبرپور، مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌ها با بیان این مطلب که صنعت نمایشگاهی به طور میانگین سالانه بالغ بر ۸۲۱ میلیون دلار گردش مالی دارد، نمایشگاه را مرکزی برای تبادل اطلاعات و دست‌یافتن به پدیده‌های نوین علم و صنعت و انتقال فناوری می‌داند.
وی با بیان این مطلب که برگزاری نمایشگاه، باعث ایجاد رقابت‌های سالم داخلی و بین‌المللی می‌شود، می‌گوید: همچنین این صنعت، توسعه‌دهنده گردشگری و اشتغال ملی است.
مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌ها معتقد است‌: برپایی نمایشگاه‌ها به‌ویژه در سطوح منطقه‌ای و بین‌المللی از جنبه‌های گوناگون موجب پویایی اقتصاد بومی است که ازجمله آن کمک به توسعه و رونق صنعت گردشگری و نیز حفظ و ارتقای سطح اشتغال ملی است.
گفتنی است، امروزه نمایشگاه و مجموعه فعالیت‌هایی که منجر به شکل‌گیری و برگزاری آن می‌شود، با عنوان صنعت نمایشگاهی شناخته می‌شود.
حرکت در مسیر اقتصاد بدون نفت
اکبرپور با اشاره به این‌که اهمیت روزافزون نمایشگاه‌ها در توسعه و رونق اقتصادی، لزوم توجه بیش از پیش به بخش نمایشگاهی و رونق بخشیدن به صنعت نمایشگاهی در هر کشوری را به خوبی آشکار می‌کند، اضافه کرد‌: برای جمهوری اسلامی ایران نیز که برنامه اقتصاد بدون نفت را در دستورکار خود قرار داده است، گسترش بازارهای صادراتی، افزایش سهم در تجارت بین‌المللی و رشد صادرات غیرنفتی، به‌عنوان یک وظیفه و آرمان ملی، مطرح است و نمایشگاه می‌تواند به‌عنوان وسیله‌ای برای رسیدن به این هدف به کمک اقتصاد داخلی بشتابد.
سهم ۲۰ درصدی دولت از نمایشگاه
مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران، کاهش تصدی‌گری بخش‌های دولتی را راه‌کار ایجاد رونق در این صنعت دانست و از واگذاری شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران تا پایان سال ۹۲ خبرداد و گفت: بر اساس مصوبه دولت، ۲۰ درصد سهام نمایشگاه همچنان دولتی باقی می‌ماند. اکبرپور با بیان این مطلب که واگذاری سهام شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران همچنان در دستور کار قرار دارد، در رابطه با عرصه و عیان مشترک شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران با سازمان توسعه تجارت گفت: این مهم به قانون انتزاع برمی‌گردد که بخشی از آن اجرا شده است و بخشی دیگر نیز، از سوی سازمان خصوصی‌سازی تعیین تکلیف می‌شود.
وی در ادامه درخصوص مشارکت شرکت‌های خارجی در نمایشگاه‌های بین‌المللی گفت: با وجود تحریم‌های صورت گرفته علیه ایران، نمایشگاه‌های بین‌المللی که از سوی ایران برگزار می‌شود، نه تنها با کاهش مواجه نیست، بلکه در برخی از نمایشگاه‌هایی که شرکت‌های خارجی به هر دلیل، دیرهنگام متوجه آن می‌
شوند، فضایی برای آنها اختصاص نمی‌یابد.
این مقام مسوول گفت: نمایشگاه‌های بین‌المللی در ایران هم‌اکنون با قدرت مشغول به کار هستند و در بسیاری از نمایشگاه‌های برگزار شده در ایران، شرکت‌های اروپایی صاحب نام و حتی شرکت‌های آمریکایی حضور دارند.
عوامل توسعه
وی همچنین در خصوص عوامل توسعه صنعت نمایشگاهی گفت: توسعه صنعت نمایشگاهی در هر کشوری به عوامل متعددی وابسته است که یکی از این عوامل، جایگاه صنعت نمایشگاهی در آن کشور است؛ ضمن این‌که توسعه این صنعت، ارتباط مستقیمی با این جایگاه دارد.
به عبارت دیگر ارتقای جایگاه صنعت نمایشگاهی منجر به توسعه این صنعت می‌شود.اکبرپور جایگاه صنعت نمایشگاهی را از دو منظر مورد بررسی قرار داد و در توضیح آن گفت‌: جایگاه اول این صنعت در بین اصناف، شرکت‌های تولیدی و خدماتی و به‌طور کلی کسانی که غرفه‌های نمایشگاه را تشکیل می‌دهند و از منظری دیگر، جایگاه صنعت نمایشگاهی و قدرت و نفوذ سازمان‌های متولی نمایشگاه در ساختار دولت است.
به گفته این مقام مسوول، منظور از جایگاه صنعت نمایشگاهی از منظر اول را می‌توان به درک نقش نمایشگاه‌ها و برگزاری آنها در بازاریابی و شناسایی بازارهای جدید، شناسایی نیازهای مشتریان، کسب سهم بیشتری از بازار و همچنین درک اهمیت شرکت در نمایشگاه‌ها، توسط شرکت‌های تولیدی و خدماتی، تفسیر کرد.
خدمات دولتی برای توسعه صنعت
مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌ها با اشاره به این‌که مناسب بودن جایگاه صنعت نمایشگاهی در بین شرکت‌ها و همچنین آگاهی و درک آنها از داده‌ها و ستانده‌های حاصل از شرکت در نمایشگاه شده است و این موضوع خود منجر به رونق صنعت نمایشگاهی و به تبع آن رشد و توسعه اقتصادی می‌شود، افزود:از منظر دوم یعنی جایگاه صنعت نمایشگاهی در ساختار دولت، از اهمیت بیشتری برخوردار است چراکه موفقیت صنعت نمایشگاهی نیازمند حمایت‌های اقتصادی و سیاسی دولت است.
اعطای روادید زودهنگام و درازمدت به تولیدکنندگان و بازدیدکنندگان خارجی، ارائه تسهیلات ویژه گمرکی برای خارجی‌های شرکت‌کننده در نمایشگاه‌ها، اعطای اعتبارات ارزی برای تامین هزینه‌های تبلیغاتی نمایشگاه‌ها در رسانه‌های برون‌مرزی و امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری نمایشگاهی با کشورهای دیگر، ازجمله خدمات دولتی برای توسعه صنعت نمایشگاهی است که اکبرپور بدان اشاره کرد.
تقسیم کار ملی در برگزاری نمایشگاه
وی ضرورت تقسیم کار ملی در برگزاری نمایشگاه را مورد توجه قرار داد و  خاطر نشان کرد:در برپایی یک نمایشگاه سازمان‌های مختلفی درگیر هستند. درواقع برپایی منظم نمایشگاه نیازمند هماهنگی کامل بین این سازمان‌هاست.
وی با اذعان به این مطلب که دولت می‌تواند زمینه هماهنگی کامل میان دستگاه‌های مختلف اجرایی را برای برپایی منظم و در خور شأن نمایشگاه‌های بین‌المللی فراهم سازد، تصریح کرد: مرتفع کردن نیازهای برگزاری نمایشگاه خود نیازمند تعامل بسیار قوی و مناسب بین بخش‌های مختلف است و این تعاملات در صورت داشتن جایگاه قوی صنعت نمایشگاهی و سازمان‌های متولی نمایشگاه در پیکره دولت امکان‌پذیر است.
به گفته وی، بخش اعظم موفقیت نمایشگاه به جایگاه مناسب این صنعت و سازمان‌های متولی آن، در ساختار کشور بستگی دارد زیرا این امر باعث تسهیل در امور برگزاری نمایشگاه شده و این امر نیز، خود منجر به استقبال بیشتر شرکت‌ها و بازدیدکنندگان از نمایشگاه می‌شود.بنابراین توجه به این موضوع که تاثیر بسزایی در رشد و توسعه این صنعت دارد، ضرورت توجه به ارتقای جایگاه آن را بیش از پیش آشکار می‌کند.
مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌ها در پایان تاکید کرد:ارتقای جایگاه صنعت نمایشگاهی در کشور نیازمند تغییر دیدگاه و نگرش برنامه‌ریزان و فعالان بخش‌های اقتصادی نسبت به اهمیت این صنعت در توسعه صادرات و همچنین تلاش و همکاری مضاعف دولت، سازمان‌های متولی برگزاری نمایشگاه، بخش خصوصی و مجریان برگزاری نمایشگاه‌هاست.

_________________
عکسهای نمایشگاهها و غرفه سازی نمایشگاهها

راهنمای شناسنامه دار کردن عکسهای بخش غرفه سازی


Share on Facebook Share on Twitter Share on Orkut Share on Digg Share on MySpace Share on Delicious Share on Technorati
بالا 
 مشخصات  
 
تشکر کنندگان: افرادی که در این پست از Hamed.A بابت نوشته مفیدش تشکر کرده اند:
Hamid.Shahabian

exhibition bank

نمايش پست ها از پيشين:  مرتب سازي بر اساس  
ارسال مبحث جديد پاسخ به مبحث  [ 1 پست ] 

sns.co.ir




چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 2 مهمان

 
 

L_DELETE_COOKIES

جستجو براي:
انتقال به:  
شما نمي توانيد مبحث جديدي در اين انجمن ايجاد کنيد
شما نمي توانيد به مباحث در اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد پست هاي خود را در اين انجمن ويرايش کنيد
شما نمي توانيد پست هاي خود را در اين انجمن حذف کنيد
شما نمي توانيد فايل هاي پيوست در اين انجمن ارسال کنيد



MerciHost.Net




cron




Persian Translation
phpBB SEO